Tre år efter första lanseringen får Färsodlarnas produkter en helt ny design. Innehållet i produkterna sticker redan ut bland övriga produkter i kategorin. Men att synas i vegofrysen har varit en utmaning. Tack vare samarbetet med Hummingbirds The Hybrid Agency blir det nu ändring på det.
Färsodlarna har fått en stor varumärkeskännedom bland konsumenter. Men trots det har det varit en utmaning att synas i frysdisken. HTHA fick uppdraget att utveckla förpackningsmanéret för att säkerställa en tydlig position samtidigt som kännedomen bibehålls.
Givetvis innehåller produkterna fortfarande samma goda och rena innehåll på de svenskodlade baljväxterna sötlupin, gråärt, åkerböna samt raps från svenska åkrar.
De nya förpackningarna har redan börjat hitta ut i handeln där Svenskodlad Vegofärs och Svenskodlade Vegobullar finns listade. Produkterna finns på kedjorna ICA, Coop, Hemköp, Willys och Citrygross. Samt att beställa hem från Mylla.se och Mathem.
”Vi är stolta över vårt samarbete med Färsodlarna och är övertygade om att detta partnerskap kommer att leda till positiva förändringar för både konsumenter och vår planet,” säger Mia Nilsson, VD på Hummingbirds The Hybrid Agency
”På en allt större marknad med veganska alternativ är det svårt för konsumenten att veta vad som är bra på riktigt, både ur ett näringsperspektiv men framför allt ur ett produktionsperspektiv. Det känns då roligt att få jobba med det kanske bästa alternativet för både kropp och planet – att få hjälpa konsumenten att göra det enklare att välja rätt.” tillägger Tobias Bergholm, Creative Director på HTHA
Hummingbirds jobbar med flera stora livsmedelsföretag som Zeta, Arla, Carlsberg och ICA.
Bild: Hummingbirds The Hybrid Agency